Valitse sivu

Käännös- ja editointipalvelut yrittäjille ja bloggaajille

Autan bloggaajia kirjoittamaan hyvää sisältöä, joka saa lukijat palaamaan ja kiinnostumaan esimerkiksi yhteistyökumppanien tuotteista. Sujuva sisältö auttaa myös markkinoidessa osaamista vaikuttajana yrityksille. Yrittäjälle hyvä sisältö tuo oikein toteutettuna lisää asiakkaita ja kiinnostuneita sähköpostilistalle. Ennenkuin käännätät varmista myös, että sisältö on tarkoitukseen sopivaa ja käännöksesi hakukoneoptimoitu, jotta pääset tavoitteeseesi.

"Olen todella tyytyväinen Merjan käännöspalveluun ja suosittelen häntä lämpimästi. Merja perehtyy käännöstyöhön pieteetillä ja pintaa syvemmältä. Tällä on ollut merkittävä vaikutus siihen, että olen syventynyt myös tarkentamaan ja hiomaan alkuperäisiä tekstejäni monesta näkökulmasta. Kiitos sparraavan otteen ja soljuvan yhteistyön koen saaneeni paljon enemmän kuin luotettavaa käännöspalvelua!"

– Marjaliisa Majavesi, Avartamo Oy

Haluaisitko apua nettisivun, blogin tai somemarkkinoinnin kanssa?

Kysymyksiä käännöksiin ja kielipalveluihin liittyen

Saat kääntäjän kiinni myös lähettämällä sähköpostia osoitteeseen [email protected] . Tarjoan esimerkiksi maksuttomia 15 minuutin minikonsultaatioita, jos haluat jutella lisää.

Voinko käännättää koko sivuston tai verkkokurssin?

Tottakai voit käännättää kokonaisuuksia ja se onkin pakettihinnoittelun ansiosta edullinen vaihtoehto. Tällöin voimme myös tarvittaessa muokata sisältöä esimerkiksi asiakas- tai hakukoneystävällisemmäksi.

Sanamäärien vaihdellessa en kuitenkaan voi tarjota palvelua  verkkokaupan kautta. Ota yhteyttä suoraan sähköpostiini tai varaa yläpuolelta maksuton konsultaatio ja jutellaan lisää tavoitteistasi, käännettävistä sanamääristä sekä tarvitseeko sisältöä editoida kansainvälistymismielessä.

Miksi hyvä kieli on tärkeää, jos osaan kuitenkin kirjoittaa perustason englantia?

Oletko koskaan saanut pankiltasi sähköpostia, jossa oli  virheitä? Kyseessä oli tietysti tietojenkalastelu. Ihmismielessä hyvä ja sujuva kieli vastaa usein luotettavuutta ja asiantuntijuutta.

Hyvälläkin kielitaidolla kannattaa ottaa käyttöön kielen kanssa auttavia työkaluja kuten automaattinen kielentarkistus sekä ainakin koittaa, onko editoinnista apua omassa työssä.

Emme aina tiedosta, missä teemme virheitä. Ne voi olla helppo korjata jatkossa, jos vain oppii huomaamaan virheitä paremmin. Moni ammattikirjoittaja ja asiantuntija oikoluettaa suomenkielisen tekstinsäkin, koska omia virheitä on vaikea havaita.

Miksi käännättäminen on kallista?

Kääntäminen vaatii ammattikääntäjältäkin työaikaa. Vaikka kääntämistä pidetään ehkä nykyään lähes automaattisena työnä, suomen- ja englanninkielen kääntäminen sujuvaksi ja hyväksi tekstiksi ei ole mahdollista täysin automaattisesti, vaikka sitä helpottaviakin työkaluja on olemassa.

Itse pidän esimerkiksi blogin tai verkkosivun kääntämistä itseasiassa yhtenä edullisimmista tavoista tuoda omalle työlle lisänäkyvyyttä.

Montako uutta asiakasta tarvitsisit, jotta se toisi takaisin investointisi käännökseen? Voitko aloittaa pienemmällä kokonaisuudella koko sivuston sijaan? On monia tapoja lähteä liikkeellä ja ainakin itse olen kansainvälisenä yrittäjänä saanut työaikani sijoittamisesta koituneet kulut takaisin myyntinä.

Voinko oppia puhumaan englantia varmemmin?

Suomalaisilla on yleensä melko hyvä englanninkielen taito, joka on riittävä toimimiseen kansainvälisillä markkinoilla. Useimmilta puuttuu vain varmuutta kielitaidon käyttöön.

Jos tarvitset sparrausta ja harjoitusta tai haluat vaikkapa yhdessä hioa verkkokurssisi videoilla kuuluvan kielen, teen mielelläni tällaista valmennusta, mutta vain muutaman asiakkaan kanssa kerrallaan. Valmennuksista voit ottaa suoraan yhteyttä joko sähköpostilla tai varaamalla ajan minikonsultaatioon.

Mistä tiedän, mitä kaikkea blogin tai sivuston sisällöstä kannattaa käännättää?

Oman sivuston tai blogin käännättäminen kannattaa aloittaa sellaisesta materiaalista, joka parhaiten toimii asettamasi tavoitteen saavuttamiseksi.

Tavoite voi olla asiakashankinta, jolloin haluat luultavasti käännättää tärkeimmät blogikirjoitukset, joiden kautta ihmiset liittyvät sähköpostilistallesi tai ehkäpä haluat käännättää myyntitunnelin ja myyntisivun, johon johdat liikennettä sosiaalisesta mediasta.

Jos tavoite on vaikkapa kiinnostuksen herätys blogiin, käännätä ensin blogikirjoituksia tärkeimpien aiheidesi ympäriltä, jotta voit linkittää sisältöä blogin sisällä ja saat lukijan kiinnostumaan ja jäämään blogiin pitemmäksi aikaa.

Riittääkö pelkkä blogin kääntäminen?

Markkinointi vaatii sekä bloggaajalta että yrittäjältä aktiivisuutta. Kansainvälinen sisältömarkkinointi on kilpaillumpaa kuin Suomessa ja hyvä markkinointistrategia yhdistää hakukoneoptimoitua sisältöä muihin kanaviin.

Eri tyyppisille blogeille toimivat erilaiset lähestymistavat. Matkablogille Pinterest voi olla tärkeä kanava, kun taas asiantuntijan kannattaa jakaa sisältöään LinkedInissä. 

Voit katsoa maksuttomia neuvoja kansainvälistymiseen liittyen  blogista tai sopia kanssani konsultointiajan. Konsultoinnin jälkeen saat julkaisustrategian juuri omalle yrityksellesi tai blogillesi maksutta. Laita ensin sähköpostiviesti, jotta voin lähettää sinulle konsultointia edeltävän kyselyn. Voit sitten varata sopivan ajan suoraan kalenteristani.

Lähetä tästä suoraan viestiä. Vastaan 48 tunnin kuluessa.

8 + 11 =

Share This